Logo Smeg

To ikonske merker inngår samarbeid

Smeg og Disney har designet et begrenset opplag jubileumskjøleskap.

21/09/2018

Smeg og Disney forener kreftene og feirer Smeg sine 70- og Mikke Mus sine 90 år. Sammen har de laget et begrenset opplag av det kjente FAB kjøleskapet, med den ikoniske tegningen av Mikke Mus. For å feire det unike partnerskapet, skal den begrensende opplagssamlingen kun bestå av 90 kjøleskap totalt.

Begge selskapene har et forent familiefokus, med ønske om å samle folk sammen. Smeg har fokus på mat og familie, mens Disney er kjent for å bringe mennesker i alle aldre sammen, og gir en følelse av moro, latter, optimisme og håp.

På kjøleskapene vil det være et innbydende originalbilde av Mikke Mus som strekker seg opp til kjøleskapets håndtak og kjøleskapene vil ha et unikt serienummer som er gravert inn på en sølvplate. Det vil bli produsert 90 FAB28RDMM3 kjøleskap i forbindelse med 90-års jubileet, noe som gjør dette til et ekte samlerobjekt.

FAB28RDMM3-kjøleskapet har blitt til med to kreative og ikoniske merkevarer, og er tilgjengelig i Europa frem til lageret rekker.

Kjøleskapet FAB28 er Smeg mest anerkjente design. Designet er lett gjenkjennelig grunnet sine myke linjer og 50-talls inspirterte design, og det skapte en kjøleskapsrevolusjon i slutten av 1990-tallet. Siden den gang, har det blitt et globalt fenomen.

Kjøleskapet består av justerbare glasshyller, hyllestøtter, metallvinstativ, LED-stripelys, isrom og en ”life plus skuff” som holder frukt og grønnsakene friskere lenger. Hver FAB28 gir en total bruttokapasitet på 281 liter og har en A+++ energivurdering. I tillegg oppgraderte Smeg nylig alle sine FAB-kjøleskap med metall på baksiden.  

#mickey90

#disneyxsmeg